کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

  

بر آن شدیم تا با توجه به اتمام سال تحصیلی در این خصوص  با معاون تربیت بدنی و سلامت استان گفت و گویی نماییم. در ذیل مشروح متن مصاحبه ارائه می گردد :  

با سلام لطفا خودتان را بیشتر معرفی نمایید؟ 

با عرض سلام من مهدی دمنه ۳۴ سال سن دارم فوق لیسانس مدیریت ورزشی . ۱۵ سال سابقه کاری که بیشتر آن در بخش اداری بوده است و بنده فقط چندین ماه در بخش آموزش خدمت نمودم ولی هرکز از این بخش دور نشدم و همواره هرسال چند ساعت تدریس در مدرسه یا دانشگاه داشته ام.ولی حدود ۴ سال مسئول تربیت بدنی شهرستان فراهان و بیش از ۱۰ سال هم در اداره کل به عنوان کارشناس -کارشناس مسئول و اکنون نیزبه عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت در خدمت همکاران عزیزم هستم. 

لطف کنید مختصری از اقدامات سال تحصیلی ۹۲-۹۱ را  شرح دهید؟ 

در این سال تحصیلی ما با تمام مشکلاتی که پیش رو داشتیم سالی پرکار را پشت سر گذاشتیم  و این محقق نمی شد مگر با زحمات بی شائبه  اصلی ترین بازوان حوزه معاونت تربیت بدنی که همان معلمان محترم تربیت بدنی و کارشناسان مناطق و مراقبین محترم سلامت می باشند. که انصافا بدون کوچکترین توقع و فقط بر مبنای دوستی و رفاقت حاکم و با عشق به ورزش وسلامت  دانش آموزان تمام تلاش خود را کردند که من ممنون همه این عزیزان هستم. تیتر مختصری از این اقدامات را خدمت شما عرض می کنم .  

- تدوین برنامه ۵ ساله و تهیه برش یکساله و  منطقه ای از آن  در سه حوزه تربیت بدنی - سلامت و پیشگیری از آسیب ها

- تهیه شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد حوزه تربیت بدنی  و سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

- اجرای طرح های ملی با حضور بیش از ۷۰۰۰۰ دانش آموز  و تهیه و توزیع گواهینامه پایان دوره

-برگزاری دوره ها‌ی آموزشی جهت همکاران (ژیمناست - طناب زنی - تنیس خاکی - مهارتهای زندگی- حقوق ورزشی -آسیب های ورزشی ) 

- برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استان با حضور بیش از ۴۵۰۰ نفر  و آماده سازی و اعزام به مسابقات کشوری  

- برگزاری اردو تیم ملی جودو دانش آموزی

-توزیع تجهیزات ورزشی طرح های ملی 

-احداث ۳باب خانه ژیمناستیک( اراک۲- شازند و ساوه) 

- پیگیری احداث ۴ باب استخر 

- ساماندهی فضاهای ورزشی  

- تشکیل شورای تربیت بدنی استان  

-تدوین فرم سازماندهی  

- تشکیل مدارس تخصصی ورزش 

- برگزاری همایش های مختلف( کوهپیمایی کارکنان و دانش آموزان - ورزش صبحگاهی و...) 

-  برگزاری همایش علمی تربیت بدون کلام  در دانشگاه فرهنگیان

- برگزاری جشنواره استانی نوجوان سالم  

- برگزاری طرح میان وعده سالم  

- اجرای طرح های ملی اداره پیشگیری از  آسیب های اجتماعی  

- اجرای برنامه های پیشگیرانه در خصوص اعتیاد  

- پیگیری احداث نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در محل موزه آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیون تومان از اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری استان

-اجرای طرح های مختلف بهداشتی ( آهن یاری - دهان و دندان - پدیکلوزیس - فلوراید تراپی و...) 

- اجرای مانور سراسری زلزله  

وبسیاری برنامه های مختلف دیگر که به نظر بنده خوب است ولی  کافی نیست و این حوزه هنوز هم پتانسیل بسیار زیادی جهت تدوین و اجرای برنامه های مختلف دارد.  

اگر امکان دارد کمی هم در خصوص نقاط قوت و ضعف حوزه تربیت بدنی و سلامت بگویید؟  

مهمترین نقطه قوت حوزه تربیت بدنی مدارس وجود نیروی انسانی توانمند متخصص و تحصیل کرده و جوان می باشد.و قطعا ما می دانیم در خصوص مسائل انگیزشی باید خیلی بیشتر کار کنیم. که این نیروی انسانی توانمند توانسته بسیاری از خلا ء های موجود را پوشش دهد.  

و از مهمترین مشکلات سال تحصیلی ۹۲-۹۱ باید به کمبود اعتبارات اختصاصی اشاره کرد.. در سال ۹۱ ما اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان جهت کل برنامه ها از وزارت دریافت کردیم که این رقم حدود یک دهم اعتبارات سنوات گذشته بود و این در حالی بود که ما حدود ۴۰۰۰نفر را در طرح سباح در اراک - ۱۵۰۰ نفر را در مناطق فاقد استخر با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیون تومان انجام دادیم .و بیش از یکصد میلیون هم اسناد حق الزحمه مسابقات و کانونهای ورزشی - هزینه غذایی و برگزاری مسابقات استانی در سال ۹۱ بود .حدود ۵۰ میلیون تومان اعتبارات اختصاصی به مناطق جهت اجرای برنامه ها( نصف سال گذشته)صورت پذیرفت. هزینه های برگزاری اردوی تیم ملی جودو دانش آموزی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان که هنوز وزارت خانه اعتباری برای آن تخصیص نداده است.  که همه این اعتبارات  با پیگیری ها و مساعدت های استانی تامین گردید. که در این خصوص واقعا باید از جناب آقای کریم زاده مدیر کل محترم و معاون محترم پشتیبانی جناب آقای حسین آبادی قدر دانی و تشکر نمود.

البته از دیگر مشکلات می توان از  کمبود نیروی انسانی در حوزه مراقبین سلامت - کمبود پست های اداری حوزه معاونت در سطح مناطق و کمبودتجهیزات در مدارس و فضاهای ورزشی که در این ارتباط  در حال تدوین طرحی جهت ارائه به شورای محترم آموزش و پرورش می باشیم که انشاا... بتوانیم قسمتی از این کمبودها را جهت سال تحصیلی آتی از محل اعتبارات استانداری  تامین نماییم و همچنین مشکلات دستور العملی و ... منجمله حق همراهی تیم ها - مشکلات سرپرستان سالن های ورزشی که همه در دستور کار وزارت قرار گرفته و در حال پیگیری است نام ببریم.

و سخن پایانی شما ؟  

من از زحمات همه همکاران اداری و آموزشی  تقدیر و تشکر می نمایم  و هرگز اقدامات تشویقی صورت پذیرفته را کافی نمی دانم در سالی که گذشت ما نتوانستیم آنطور که شایسته است از زحمات همه همکاران قدر دانی نماییم متاسفانه با کمبود اعتبارات نتوانستیم کیف کار معلمین را اهدا کنیم ( البته در سطح کشور اینگونه بوده) البته برای کلیه عزیزان با امضای وزیر محترم لوح تقدیرگرفتیم و امیدوارم که بتوانیم جهت سال تحصیلی آتی با مشورت و نظرات سازنده همکاران محترم و استفاده از تجربیات پیشکسوتان این عرصه برنامه های خوبی طراحی و اجرا نماییم. و از همکاران محترم تقاضا دارم همواره با پیشنهادات سازنده خود ما را در پیشبرد اهداف یاری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد